En Ucuz Host
En Ucuz Host
BIST 100
12.265,98 0,43%
DOLAR
49,3088 0,10%
EURO
55,2492 -0,20%
GRAM ALTIN
6.644,78 1,51%
BITCOIN
82.550,00 0,14%
FAİZ
39,59 -0,40%
GÜMÜŞ GRAM
96,37 2,79%
GBP/TRY
65,3129 -0,08%
EUR/USD
1,1200 -0,10%
BRENT PETROL
102,90 0,30%
ÇEYREK ALTIN
10.864,21 1,51%
İstanbul Parçalı Bulutlu
İstanbul hava durumu
10 °
  • ANASAYFA
  • EKONOMİ
  • Nevin TAŞTAN:Asgari Ücret Zammı Öncesi Borçlanma Uyarısı! Doğum, Askerlik ve Bağ-Kur İhya Maliyetleri Değişecek

Nevin TAŞTAN:Asgari Ücret Zammı Öncesi Borçlanma Uyarısı! Doğum, Askerlik ve Bağ-Kur İhya Maliyetleri Değişecek

Nevin TAŞTAN:Asgari Ücret Zammı Öncesi Borçlanma Uyarısı! Doğum, Askerlik ve Bağ-Kur İhya Maliyetleri Değişecek

ANKARA - Emeklilik için prim günü eksiği bulunan sigortalılara SGK' dan kritik uyarı geldi. Asgari ücrette 1 Ocak 2027'de yapılması beklenen artış, doğum ve askerlik borçlanması ile Bağ- Kur ihya maliyetlerini doğrudan artıracak. Mevcut tarifeden yararlanmak isteyenler için son tarih 31 Aralık 2026.

MALİYET HESABI ASGARİ ÜCRETE BAĞLI
Sosyal Güvenlik Kurumu, borçlanma tutarlarını başvuru tarihinde geçerli olan prime esas kazanç üzerinden hesaplıyor. En düşük borçlanma tutarında brüt asgari ücretin yüzde 32'si (doğum) ve yüzde 45'i (askerlik ve ihya) esas alınıyor. Bu nedenle asgari ücrete yapılacak her zam, borçlanma bedeline aynı oranda yansıyor.

MEVCUT TARİFEDE RAKAMLAR NE?
2026 yılı en düşük tarifesine göre: Doğum borçlanması: Aylık 10 bin 569 TL 60 kuruş. 24 ay (2 yıl) toplam 253 bin 670 TL 40 kuruş. Askerlik borçlanması: Günlük 495 TL 45 kuruş, aylık 14 bin 863 TL 50 kuruş. 18 ay toplam 267 bin 543 TL.2027'DE

FATURA 70 BİN TL ARTACAK
Asgari ücrete ilişkin zam senaryolarına göre 2027 maliyetleri şöyle hesaplanıyor:

Doğum borçlanması (24 ay için)Yüzde 28,4 zamda: 325 bin 712 TL Yüzde 30 zamda: 329 bin 771 TL Yüzde 35 zamda: 342 bin 455 TL

Askerlik borçlanması (18 ay için) Yüzde 28,4 zamda: 343 bin 525 TL Yüzde 30 zamda: 347 bin 805 TL Yüzde 35 zamda: 361 bin 183 TL Buna göre yalnızca 2 yıllık doğum borçlanmasında mevcut tarife ile yeni tarife arasında yaklaşık 72 bin liralık fark oluşacak.

BAĞ-KUR İHYA VE YURT DIŞI BORÇLANMASI DA DAHİL
Geçmişte prim borcu nedeniyle durdurulan Bağ- Kur hizmetlerini yeniden kazanmak için yapılan ihya işlemleri ile yurt dışı borçlanmaları da aynı sistemle hesaplanıyor. İhya için yüzde 45 prim oranı üzerinden güncel kazanç esas alınıyor. Yeni asgari ücretle birlikte bu kalemlerde de artış yaşanacak.

BAŞVURULAR E-DEVLET'TEN
SGK, başvuruların e-Devlet üzerinden yapılabileceğini duyurdu. Borç tebliğ edildikten sonra ödeme süresi; doğum ve askerlik borçlanmasında 1 ay, yurt dışı ve Bağ- Kur ihyasında 3 ay olarak uygulanıyor. Uzmanlar, yalnızca başvuru değil, ödeme süresinin de kaçırılmaması gerektiğini vurguluyor. Mevcut tutarlardan yararlanmak isteyen vatandaşların 31 Aralık 2026 tarihine kadar işlemlerini tamamlaması gerekiyor.

NEVİN TAŞTAN

SMMM

YORUM YAP

Yorum yapabilmek için kuralları kabul etmelisiniz.
Yeni bir yorum göndermek için 60 saniye beklemelisiniz.

Henüz bu içeriğe yorum yapılmamış.
İlk yorum yapan olmak ister misiniz?